Wie is de Dokterstelefoon?

Welkom bij de Dokterstelefoon, waarmee kunnen wij u van dienst zijn?

Dokterstelefoon, medisch callcenter, is een initiatief van huidig directeur: Priscilla van Rijn en Marianne van Rijn. Na het onderzoek vanuit de consumentenbond 2015, waarin 1 op de 5 huisartsenpraktijken telefonisch onbereikbaar is, besloten zij hiervoor een oplossing te bieden.

Deze oplossing heeft geresulteerd in de start van de Dokterstelefoon in 2016.

Sindsdien hebben wij onze dienst uitgebreid naar klinieken en paramedici en volgde verdere uitbreiding van de taken waaronder administratieve ondersteuning.

Naast telefoonbeantwoording, houden wij ons graag bezig met HIS/EPD/Online agenda beheer, maar ook het beantwoorden van emails en chats. Sindskort hebben wij daar nog aan toegevoegd: Social Media-beheer, wij beantwoorden de berichten die op de social media kanalen binnen komen van praktijken. Social Media omvat bij ons: Whatsapp, Facebook messenger, Twitter, Instagram en Pinterest.

Nazorg is naast het beantwoorden van de telefoon, ook een belangrijk item. Zo bellen wij patiënten na van klinieken en paramedici om te vragen hoe de behandeling is verlopen. Met als uiteindelijke doel het beantwoorden van medische vragen en het inplannen van een (nieuwe) afspraak. Tevens nemen wij administratieve taken voor u uit handen. Wij kijken graag met u naar de mogelijkheden.

Bovengenoemde doet Priscilla met behulp van haar professionele team dat zich inmiddels om haar heen heeft verzameld, bestaande uit: Doktersassistenten, verpleegkundigen en medisch secretaresses.

Over de Dokterstelefoon
Het doel van de Dokterstelefoon is de bereikbaarheid van huisartsenpraktijken, klinieken en paramedici te vergroten. Dit doen wij door het inzetten van medisch personeel die de praktijk en uw werkwijze kennen. Door het inschakelen van de Dokterstelefoon kunt u meer declarabele uren factureren en de assistenten kunnen meer tijd vrijmaken in de behandelkamer, wat ook meer financiële voordelen met zich meebrengt! Vertrouwen, kwaliteit, ervaring en service staan bij ons hoog in het vaandel, dit passen wij dan ook te allen tijde toe.

Ons uiteindelijk doel is de bereikbaarheid van de praktijken te vergroten en te continueren. Daarmee bieden wij niet alleen jullie, maar ook de patiënten de mogelijkheid om met jullie in contact te komen en te blijven. Daar wij een onderdeel worden van jullie team, ontstaat er een nauwe, prettige samenwerking. Wij hebben gemerkt dat de doktersassistenten in de praktijken meer rust hebben en meer declarabele uren in de behandelkamer kunnen maken. De productiviteit gaat omhoog en het verzuim zal verminderen. Tevens kijken wij altijd graag naar meerdere mogelijkheden, zoals het verbeteren van de communicatie zodat ook op de lange termijn de samenwerking goed zal blijven verlopen. Wij willen graag met jullie werken aan een betere bereikbaarheid, continuïteit en rust in de praktijk, zodat ook jullie indirecte kosten worden verlaagt en de omzet wordt verhoogt.