Werkwijze

Verhoog de kwaliteit en verlaag de kosten in uw praktijk!

Door de aangescherpte eisen van zorgverzekeraars waarbij praktijken tussen 08:00-17:00 uur volledige telefonisch bereikbaar moeten zijn en ook de telefoon binnen aanzienlijke tijd moet worden beantwoord, neemt de druk bij doktersassistenten steeds verder toe. Daarnaast kunnen de assistentes vaak minder tijd doorbrengen in de behandelkamer wat ook minder declarabele uren met zich meebrengt. De reden dat praktijken graag doorschakelen naar de Dokterstelefoon is vanwege de vrijheid en rust die zij ervaren, het financiële voordeel en vanwege de vaak gehoorde klachten binnen de praktijk:

  • ‘Ik voel mij meer een telefoniste dan doktersassistente’
  • ‘de druk neemt steeds verder toe’
  • ‘lunchpauzes en werkoverleg worden steeds vaker onderbroken door het beantwoorden van de telefoon’

Daarnaast is er meer verzuim, hebben doktersassistenten minder plezier in hun werk en zijn de wachtrijen op piekmomenten vaak niet meer te overzien.

De Dokterstelefoon biedt dé oplossing!

Niet alleen huisartsenpraktijken kunnen gebruik maken van onze dienstverlening ook klinieken, therapeuten en binnenkort ook tandartsen kunnen hun bereikbaarheid optimaliseren en de patiënten dé aandacht en zorg bieden die zij verdienen. Dokterstelefoon opereert momenteel vanuit Almere, maar is bereikbaar voor- en staat ten dienste van iedere praktijk in heel Nederland.

Doorschakelnummer
Iedere praktijk krijgt zijn eigen persoonlijke doorschakelnummer. Deze dient geregistreerd te worden bij de telefonieprovider. Daar kan tevens aangegeven worden wanneer de doorschakel momenten dienen plaats te vinden. Dit kan zijn direct, bijvoorbeeld aan het einde van de dag of tijdens de lunchpauzes, of na enkele seconden. Indien er een wachtrij ontstaat bij de praktijk, kunnen deze automatisch worden doorgeschakeld naar De Dokterstelefoon. De doorschakeling is voor de patiënt niet hoorbaar en onze assistenten beantwoorden de telefoon als uw eigen assistente met daarbij ook de naam van de praktijk

Doorschakelen
Bij onderbezetting, bijvoorbeeld door ziekte of vakantie, kan de Dokterstelefoon ook per dag bijspringen om de juiste ondersteuning te bieden. Ook voor deze tijdelijke backup is de Dokterstelefoon in te schakelen. Vraag naar de tarieven en voorwaarden.

Afspraken maken en declareren
Daar onze assistenten uw praktijk kennen en werkzaam zijn met uw HIS, kunnen zij dezelfde taken uitvoeren zoals bij u in de praktijk. Patiënten inplannen, SOEP-verwerking, medisch overleg, TC en declareren.

Tot slot

Met het (deels) uit handen geven van uw telefonie houden praktijken, kliniek, specialisten zo ook zzp-ers hun indirecte kosten laag en hun handen vrij voor datgene waar zij goed in zijn.
Door gebruik te maken van onze professionele medisch callcenter bent u altijd verzekerd van optimale telefonische bereikbaarheid.

Doordat de doorschakeling niet hoorbaar is en uw gesprekken door onze professionele doktersassistenten met de naam van uw eigen praktijk worden aangenomen, hebben uw patiënten de indruk dat zij met uw eigen assistente verbonden zijn. Uiteraard is het wel noodzakelijk dat u uw assistente van de Dokterstelefoon goed instrueert en op de hoogte houdt van wijzigingen in de praktijk of kliniek, zo kunnen wij u het best van dienst zijn.

De Dokterstelefoon biedt u de kans om uw kwaliteit naar patiënten te verhogen, de assistenten in de praktijk te ontzorgen en  tegelijkertijd uw kosten te verlagen.

 

 

Geen huisartsenpraktijk of medische instelling, maar wel interesse in onze diensten en werkwijze? Dan verwijs ik u graag door naar onze zakelijke telefonische dienstverlener: 7tot7.
www.7tot7.nl